אל"מ יגאל כרמון: "ארגון דאע"ש דומה, מבחינות רבות, לציונות"

דוד קורצווייל | צילום: רוני שיצר 4 Comment on אל"מ יגאל כרמון: "ארגון דאע"ש דומה, מבחינות רבות, לציונות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"ארגון דאע"ש דומה, מבחינות רבות, לציונות" כך אמר היום אל"מ במיל יגאל כרמון, היועץ לשעבר למלחמה בטרור וראש מכון ממר"י לחקר המזרח התיכון בוועידה השנתית למימון תאגידי של DC Finance.

לדברי כרמון: "אני יודע שקשה לאנשים בארץ עם ההקבלה הזאת אבל היא עוזרת להבין. זאת לא השוואה, זאת הקבלה. דאע"ש הם ארגון שעושה מהפכה בחשיבה של האיסלאם הקיצוני. הגישה של אל-קאעידה קידשה את הג'יהאד, את המלחמה במערב. דאע"ש נולד אחרי שהמוסלמים גילו שהמלחמה הזאת חסרת סיכוי, והגישה החדשה היא שבמקום להילחם צריך להקים מדינה. בעיני דאע"ש, הייעוד של מוסלמי הוא לא להתנדב לג'יהאד אלא להילחם במערב, או בישראל, אלא להגר למדינה שהם הקימו עם המשפחה שלו. הם קוראים למוסלמים שגרים במערב ולנערים מוסלמים שגדלו במערב: עזבו את המדינות שאתם חיים בהן. אתם לא שייכים לשם. יש לכם מולדת משלכם, והיא נמצאת כאן, במזרח התיכון, לא באירופה. הם מעוררים סערה רגשית בכל העולם המוסלמי, בעיקר במערב, באותה צורה שהציונות עוררה סערה בעולם היהודי. הם קוראים ל'האג'רה' כמו שהציונים קראו להגירה".

כרמון ציין כי: "יש להם תוכנית רצינית שמתכננת את המדינה 100 שנה קדימה, לעומת אל-קאעידה שלא הייתה לו שום תוכנית חוץ מלהילחם. מבחינת דאע"ש האויב העיקרי הוא איראן, שקרובה למדינה שלהם ומאיימת עליהם ישירות. אנשי דאע"ש רואים את עצמם כבעלי שליחות נעלה, ולכן הם יכולים להרשות לעצמם להיות דווקא פחות קיצוניים ביחס שלהם למערב. בגלל זה הם יכולים לדבר למערב בטון שהוא דווקא פייסני, ולהגיד לאובמה, למה אתה נלחם בנו, במה אנחנו מאיימים עליך? אתה לא מבין שכשאתה נלחם בנו אתה עוזר לאויבים שלכם, רוסיה ואיראן. לכן הנושא שהכי פחות מעניין אותם הוא הנושא הפלסטיני. ישראל היא קטנה ורחוקה וחזקה, יש להם את כל הסיבות שלא להילחם בנו. מבחינתם, הם יילחמו בישראל, אם בכלל, כשיבוא המשיח".

"מה שעובר על עולם האיסלאם כיום הוא מה שעבר על אירופה במשך מאות שנים. כל מה שקורה היום במזרח התיכון קרה באירופה בעבר. דברים שקרו בצרפת מאז המהפכה הצרפתית, ועד אמצע המאה ה-20 – כל זה קורה במזרח התיכון כיום. הסונים והשיעים של אירופה – הקתולים והפרוטסטנטים נלחמו ביניהם מלחמות שבהן נהרגו מיליוני שנים. המזרח התיכון בדרך לחיים מודרניים נורמאליים. אבל הדרך לשם היא מזעזעת. בעוד 300 שנה יהיו אוטובוסים של תיירים שיבואו לראות במוזיאונים את מה שעשו הטאליבן. המדינות במזרח התיכון הן יצירות מלאכותיות של הקולוניאליזם שלא יכולות להחזיק מעמד. עמי המזרח התיכון סוף-סוף יכולים לעשות מה שהם באמת רוצים. אבל בשלב הראשון של מהפכות כאלה מה שאנשים רוצים הוא לפתוח את שערי הגיהינום".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    הכותרת שנתתם לדבריו של הנ"ל-,"ארגון דאע"ש דומה, מבחינות רבות, לציונות"
    אינם משקפים את הדברים עצמם שנאמרו, בעוד שהוא מכוון בדבריו לאסטרטגיה שלהם בכינון מדינה אסלאמית כבעבר, (ואין זה משנה כמה נהרות של דם יזרמו בדרך ליעד..)
    לעומת זאת,מהכותרת המפוצצת שלכם נשמע, שדאע"ש, על כל זוועותיו הינו סה"כ תאום לחצאין של הציונות..

  2. 3

    שניהם רוצחים!

    אכן! מה שהציונות עשתה למורשת היהדות הם עושים לשבויים שלהם!
  3. 2

    הם הרגו נשמות והורגים עד היום!
    והם הורגים גופות!
    אז מי יותר גרוע?

  4. 1

    אני רואה המון דתיים וחוזרים בתשובה בישראל